الحلزونة Vs احمد محيى الدين

اليوم اتممت الثلاث ايام من التدريب الخاص الذي كنت فيه مع احمد محيى الدين .
دعني اخبرك ما اود إخبارك به و اولا سوف اكتب لماذا اريد ان اخبرك عن تجربتي هذه من الأساس.
كم الأفكار المنظمه و المعلومات المرتبة المخطط لها التي أثقلت أحلامي و عقلي و ملأت فراغ كان قبل هذه الدوره التدريبية فاضت فاضت فاضت الى الحد الذي جعلني اريد ان اقول لكل من حولي لقد كنت كذا و اليوم انا عقل جديد استراتيجية جديده أدوات جديده همه و نشاط و دفعه افاضت بي الى كل هذا .

حقاً كان من افضل الايام التي تناولت فيها مستقبلي المهني كله و لاول مره في خطه محكمة محنكه حنكة رجل خبير بحق هو احمد محيى الدين.
كان عباره عن workshop بمعنى الكلمه ورشة عمل فعلا لم يكن كورس تقليدي بل تدريب حي خطوه بخطوه و ما فعله معي انه فهم عقليتي و على هذا الأساس بدأ معي في تلقين ما اريده فعليا .
كنت قبل الكورس قد ملئت نفسي بالأفكار و المشاريع و bla bla bla .
عرفت كيف اتوقف عند احدهما و كيف انمي منه و اركز عليه و اقوى به ليقوى و يعود علي بما قصدته في البدء

انتهت الحلزونة و هي تعقد الف مليون فكره في عقلك بلا اي داعي و بدون اي منفعه راجعه عليك
حتى اني عرفت كيف اقوم بهذا وقتا و جهدا و ابداعاً.
من الان استطيع ان ارى نجاح ما سوف يكون نتاج هذا الكورس التدريبي الحي
حقا كنت لاخسر الكثير ان لم اكن اجتمعت مع احمد محيى الدين
باقة ورد اقدمها اليك لعل الله ينفع بك الناس
شكراً لك جزيل الشكر
Islam Abou Bakr's Facebook profile

تعليقات

  1. الف مبروك يا اسلام مع انك مقولتليش بس مش مشكلة والله بتمنالك الخير وربنا يرزقك وتبقى تديني العلم بتاعك بقى .. وفقك الله الى مايحبه ويرضاه

    اخوك نهاد

    ملحوظة : فيه حركة بعملها جامدة جدا اني اخد الكورس وادربه على طول وهو لسة في دماغي فياريت تعمل ده دلوقتي بالحماس الي فيك حتى لو ليا انا والناس المقربين منك

    ردحذف
  2. فعلا زي ما انت قولت كده يا نهاد لازم اطبق على طول ده كمان لازم ابيض كل يوم المعلومات تقريبا تنقيح و جدولة كل ده اتعلمته في الكورس برضه

    الحمد لله

    ردحذف
  3. جميل يا سلوكا ياحبيبي
    ربنا يوفقك يارب وتوصل لكل اهدافك ان شاء الله

    وياريت تقدر تفيد اصدقائك باللي اتعلمته
    او علي الاقل تدلهم علي الطريق عشان يسلكوا نفس الطريق.

    أخوك احمد

    ردحذف
  4. و الله شيء جميل بس المهم الاستمرار بنفس العزيمه و الاصرار و النشاط اه لو كل واحد يحافظ علي حماسه و مبادئه لاخر نفس كان ممكن بلدنا تتغير في لحظات .... بالتوفيق يا واد و اتمنالك كل خير

    ردحذف
  5. احمد عبد الرازق ازيك نفسي اشوفك اوي انت و محمد و محمد ، بالنسبه للطريق ضيفوا احمد محيى على الفيس بوك و تابعه الدورات الجديده هو هيقولها بنفسه او انا هكون دايما بالقرب من اي اخبار و بالتالي هقولكم ، احمد فعلا الموضوع غايه في الاهميه و تخيل انك اساسا انسان منتج تعرف تعمل منتج و تكسب منه و دي ليها خطه انا عرفتها في الكورس اما الي بقى معندهوش منتج احمد بيوصله للمنتج و ازاي يبيع يعني تقريبا بيعمل بيزنس من عدم و ناس عملوا كده فعلا بالطبع انت فرصتك اكبر لانك مبرمج و قادر على انك تعمل منتج مش ناقصك بس غير انك تعرف ازاي تعمل منه بيزنس
    هو ده مطلع القصيده ...

    ردحذف
  6. استمر ياد ياسلوكا بنفس العزيمة دي واوعى تهبط عشان انا عارفك......

    ردحذف
  7. محمد عمارة تعرف بالفعل فيه قانون مهم جدا لازم تلتزم بيه في الكورس اسمه سرعه التطبيق و الا كل الي اتعلمته هيتهد و ده فعلا الي بيفرق ما بين حد فشل و نجح لانك بتخرج من الكورس معاك ادوات و خطط و منتج خاص بيك مش ناقص غير انك تبتدي بسرعه و باسرع مما يمكن كمان الكورس بيحتوي على تنظيم الوقت لده بطريقه احترافيه جدا ...

    ردحذف
  8. متقلقش يا احمد ان شاء الله انا خارج عندي حماسه غير مسبوقه

    ردحذف
  9. saloakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    begad sho3'l gameddddddddd enta shaklk hat7'leny andm eny magtsh m3ah

    ردحذف
  10. انا تخيلت نفسي في مره من المرات اني مش هروح و بعد الكورس قولت انا كنت فعلا هخسر مش عايز اقولك انك ليك حق تندم بس ان شاء الله خير و ان شاء الله قريب يعمل دوره تانيه

    ردحذف
  11. ISa rbna ywf2k ya isalam enta bthb el magal da we aked hat3ml feh sho3'l koys

    ردحذف
  12. ان شاء الله يا رب
    و ان شاء الله لو تم عمل دوره جديده مش هنصحك انك تدخلها لا ده انا بقولك لازم تدخلها

    ردحذف
  13. مبروك الف مبروك ياإسلام وعقبال ماأشوفك زي أحمد محي وأكتر كمان علشان انت تستاهل كل خير وعلشان كده انت كنت مشغول وانا كنت زعلانه بس خلاص انا مش كنت اعرف ان الموضوع كده المهم ربنا يوفقك ويوصلك لكل اللي انت عايزه باي يافلاد

    ردحذف
  14. دودو نسيت اعلق عليكي انا يا ريت اكون زي احمد محيى، كوني ابقى احسن منه ده شيء مش يسعدني على فكره لاني عايزه هو الاحسن دايما لانه قادر على كده و كمان مجالاتنا مختلفه عن بعض يعني ممكن نشتغل في حاجة واحده نكمل بعض فيها .. متشكر على التعليق .

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

لماذا نخاف من الله، هل الله مخيف؟!

الله لا يمكن أن يغير قوله لما يعتقدون بأنه يمكن

مسرحية الشيطان الهزلية المشهد الثاني ( ملائكة و شياطين ) الأفلام